Barion Pixel

Hibaelhárítási Útmutató Shelly és eWeLink Eszközök

A Hibaelhárítási Útmutató Shelly és eWeLink Eszközök segítségével javíthatóak a leggyakoribb termékhibákat, amelyek a beüzemelés első ütemében előfordulhatnak Shelly és eWeLink app kompatibilis (Sonoff, SmartWise, KingArt stb.)  eszközöknél. Tapasztalataink alapján a rendelésedhez mellékelt használati útmutató és az alábbi iránymutatás alapján könnyedén beüzemelheted az eszközöket. 

Shelly Hibaelhárítási Tippek

Ha technikai problémákba ütköztél egy Shelly márkájú okoseszközzel kapcsolatban, olvasd el az alábbi hibaelhárítási tippeket. A tapasztalataink szerint a problémák 95%-ára megtalálod itt a megoldást.

Nem sikerül a párosítás?

– Oh, ne már! – mondhatnád most. – Pedig de, hidd le, megesik bárkivel. A mobiltelefon képernyője kicsi, könnyű elgépelni a jelszót anélkül, hogy észrevennéd. Illetve olyan sok jelszót használunk a mindennapokban, így az is előfordulhat, hogy nem a WiFi jelszavát gépelted be.

Ismétled meg a párosítást, és add meg a megfelelő WiFi jelszót.

Megjegyzés: egyes WiFi router-ek képesek vendég hálózatot is üzemeltetni, de ezek szigorúbb tűzfal szabályok védik, így előfordulhat, hogy ilyen Vendég (Guest) hálózatra kapcsolt eszközök nem érik egy az eWeLink felhőt, vagy már a párosítás sem sikerül.


A párosítás sikeres lefolytatásához az okostelefonon APP-nak – mind iOS, mind Android telefon esetén – rendelkeznie kell néhány engedéllyel, hozzáféréssel, melyek hiányában nem fogja megtalálni az eszközt.

Ez közül a legfontosabb a telefon helyzetéhez (Location) való hozzáférés, mely nélkül a WiFi hálózathoz való párosítás nem tud elindulni sem.

A Bluetooth párosítású eszközök miatt / esetén az APP-nak hozzá kell férnie a Bluetooth kapcsolathoz is.

Valamint fontos még iOS-en a külön engedélyezhető hozzáférés a helyi hálózathoz, mivel e nélkül a telefon nem tud kapcsolódni az okoseszközhöz a hálózati kapcsolatán át, így nem tudja már beállítani sem a WiFi hálózatra csatlakotáshoz, a sikeres csatlakozását sem lesz képes ellenőrizni, így a párosítás sikertelen lesz.

A Shelly okoseszközök, a legtöbb más okosotthon eszközökhöz hasonlóan – csak a 2.4 GHz-es WiFi csatornákkal kompatibilisek, és nem tudnak felcsatlakozni a legújabb WiFi router-ek által szintén támogatott 5 GHz-es sávra.

Mi a különbség, és miért van két féle WiFi frekvencia? A 2.4 GHz-es működő WiFi sáv az “eredeti sáv”, de az elmúlt években már elterjedtek az 5GHz-t is támogató kétsávos WiFi-s eszközök, melyek mindkét sávon sugároznak. A 2.4 GHz-es sáv előnye, hogy az alacsonyabb frekvencia miatt nagyobb a besugárzott távolság és jobban átmegy a jel falakon és födémeken is, míg az 5 GHz-es sáv előnye a nagyobb átviteli sebesség (2.4 GHz Wi-Fi max. 450-600 Mbps, míg az 5 GHz Wi-Fi akár 1300 Mbps elméleti maximum sebességre képes) de sajnos jóval kisebb hatótávja és kevésbé ellenálló az akadályoknak és falaknak.
A 2.4 GHz-es hálózatot jobban zavarhatják más vezetéknélküli eszközök (garázskapunyitó, mikrohullámú sütő), mint az 5 GHz-est, illetve az 5 GHz-es WiFi sávon összesen 23 csatorna.elérhető, szemben a 2.4GHz-es sáv 11 WiFi csatornájával.

Érdemes ellenőrizned, hogy a router-ed ilyen kétsávos (2,4GHz + 5 GHz) eszköz-e. Ha igen, akkor előfordulhat, hogy a párosítás azért sikertelen, mert a telefonod éppen 5GHz-es WiFi csatornára csatlakozik, és erre próbálja csatlakoztatni az okosesztközt is, vagy csak egyszerűen a router ajánl 5 GHz-es csatornán való csatlakozást az eszköznek, amit az nem érzékel.

Egyes router-ek két külön SSID-t használnak a 2.4 és az 5 GHz-es WiFi csatornákhoz, ebben az esetben egyszerűen tudod ellenőrizni, hogy a 2.4 GHz-es hálózathoz csatlakozol-e. Ha viszont ugyanazzal az SSID névvel mindkét csatornát használja a router, akkor – a gyártó gyors megátkozása után – próbáld meg a router adminisztrációs felületén kikapcsolni a párosítás idejére az 5 GHz-es sávot.

Ha a router adminisztrációs felülete nem engedi meg az 5GHz-es sáv kikapcsolását, vagy nincs hozzáférésed a router admin. felületéhez, akkor megpróbálhatod a gondot úgy is orvosolni, hogy amennyire lehet, eltávolodsz a telepítés idejére a WiFi router-től. Az 5 GHz-es WiFi hatótávolsága ugyanis jóval kisebb, mint a 2.4 GHz-eseké, jellemzően max. 5-6 méter, így ha ennél távolabb kersz tőle, vélhetően már a 2.4 GHz-es sávot éred csak el. Tartós és igazi megoldásként pedig fontold meg egy csak 2.4GHz-es sávot használó, külön az okosotthon eszközöket kiszolgáló WiFi Access Point beszerzését. 

Az olcsóbb és egyszerűbb, belépő szintű WiFi router-ek és SIM-kártyás router-ek esetén előfordulhat, hogy egyidejűleg csak 10-20 WiFi klienst, azaz rájuk csatlakozó eszközt képesek kiszolgálni. Így az is előfordulhat, hogy bár mindent jól adtál meg, betelt a router kapacitása, és egy újabb WiFi-s eszközt már nem tud kiszolgálni.

Ellenőrizd le az interneten vagy a router leírásában, hogy a WiFi router max. hány esztközt képes kiszolgálni. A router adminisztrációs felületén pedig meg tudod nézni, hogy most hány eszköz kapcsolódik rá.

A Shelly Cloud app-ban két lépéses a párosítási folyamat:

  • első lépésben az eszközt a WiFi hálózatra kell felkapcsolnunk, majd ennek sikeres elvégzése után
  • második lépésben megjelenik az app nyitóképernyőjén (a szobák listája felett) egy DISCOVERED DEVICES blokk, melyet megnyitva megjelenik a (telefonéval azonos) WiFi hálózatra felkapcsolódott eszközök listája, melyeket hozzá kell adnunk a Shelly fiókunkhoz. Ennek a végén dönthetjük el, hogy helyi vagy felhős üzemmódban használjuk-e az eszközt.

 

Előfordul, hogy a párosítás első lépését, azaz a WiFi hálózatra kapcsolódást sikeresnek jelezte ki az app, ám a második lépéshez a DISCOVERED DEVICES blokk nem jelenik meg. Ennek lehetséges okait nézzük át az alábbiakban.

Tipp: célszerű a párosítás ideje alatt a mobil internetet kikapcsolni a telefonon, hogy csak egy aktív hálózati kapcsolata legyen: a helyi WiFi hálózat.

 

Mivel az APP nem folyamatosan, hanem csak időszakosan pásztázza a helyi hálózatot új eszközöket keresve, fél-egy perc is eltelhet, mire ez a blokk megjelenik a kezdőképernyő tetején. Ha nem jelenik meg a blokk 1 perc elteltével sem, akkor az érintőképernyőt a telefonon fentről lefele húzva, illetve az új app verzióban a SCAN gomb megnyomásával újra elindíthatjuk a keresést. Ha pár másodperc elteltével sem sem jelenik meg a blokk, akkor megpróbálkozhatunk az alkalmazás teljes bezárásával és újraindításával is, majd a DISCOVERED device menüpont újbóli ellenőrzésével is.

Ha nem sikerült így megoldást találni, akkor elképzelhető, hogy valamilyen hálózati hiba vagy router beállítás miatt nem képes megtalálni az APP az eszközt.

Ha hozzáférünk a WiFi router adminisztrációs felületéhez, nézzük meg, hogy valóban csatlakozott-e a hálózathoz az eszköz és ha igen, milyen IP címet kapott. Az IP cím böngészőbe való beírásával (pl. http://192.168.0.x) ellenőrizhetjük, hogy az eszköz valóban aktív WiFi kapcsolattal rendelkezik-e, hiszen ekkor meg kell jelennie az eszköz webes adminisztrációs felületének a böngészőben.

Ha az eszközt megtaláljuk így a WiFi hálózaton, akkor a Shelly APP-ban használjuk az ADD DEVICE BY IP menüpontot, ahol a meghiúsulni látszó automatikus keresés helyett az IP cím megadásával elindíthatjuk a Shelly fiókhoz kapcsolás második lépését.

Ha az eszközt a router online-nak mutatja, azaz látunk hozzá rendelve IP címet, de az eszközt sem a webes admin felületén nem érjük el, sem pedig a DISCOVERED DEVICES blokkban nem jelenik meg, ezt nagyon nagy eséllyel a router egy hibás beállítása okozza. A router administrációs felületén a Wireless Settings / Advanced Settings (azaz Vezetéknélküli beállítások / Haladó beállítások) vagy hasonló menüpontban keressük meg az AP isolation funkciót és kapcsoljuk ki. Ez a beállítás arra szolgál, hogy a router-re kapcsolódó eszközök a routerrel legyenek csak képesek kommunikálni (és a router-en át az internetre kifele), de egymással ne. Ez megakadályozza, azt hogy a WiFi-re kapcsolt telefon, tablet vagy notebook felfedezhesse a WiFi-re már felkapcsolódott Shelly eszközt.

Ha a router-en nem látjuk az eszközt, azaz az eszköz valójában nem lépett fel a WiFi hálózatra, akkor helyezzük a Shelly eszközt újra gyári alapállapotba, és fussunk neki a párosításnak az APP helyett egy másik módon.

Ehhez a telefonon vagy PC-n a WiFi beállítások között keressük meg az eszköz által párosítási üzemmódban sugárzott WIFI AP hálózatot, a neve valami ilyesmi lesz: shellyxxxxx-78d345. Erre felkapcsolódva közvetlenül az eszközre kapcsolódunk fel a telefonnal / PC-vel. (Értelemszerűen ekkor nincs internet-kapcsolatunk ezen a WiFi-n, hiszen a még WiFi-re fel nem kapcsolt okoseszközzel vagyunk közvetlen kapcsolatban, zárjuk be az erre figyelmeztető esetleges felugró ablakot.) Nyissunk egy böngészőt, és nyissuk meg a https://192.168.33.1/ címet. Ez minden Shelly eszköz alapértelmezett IP címe párosítási (azaz WiFi AP üzemmódban).

Itt egy ahhoz hasonló felületet fogunk látni, mint ami a Shelly Cloud APP-ban is megjelenik az eszközökhöz. Az INTERNET / SECURITY ikonra kattintva nyissuk meg a hálózati beállítások felületét, és a WIFI CLIENT szekcióban adjuk meg a WiFi router azonosítóját és jelszavát! Az eszköz újraindul, fellép a WiFi hálózatra (és értelemszerűen a 192.168.33.1 IP címen már nem lesz elérhető, hiszen a router-től új IP címet kap (vagy eleve fix IP címmel konfiguráltuk).

Innentől folytassuk a párosítási folyamat második lépésével az APP-ban, most már meg kell jelennie a DISCOVERED DEVICES blokknak.

A hibajelenség 2021 december vége óta tapasztalható, aránylag kevés eszközt érint, de ismert az oka és a megoldása is. Az ok: olyan sok Shelly eszközt gyártottak már le, hogy az eszközök egyedi azonosítói egyes típusok esetén vélhetően már elfogytak, és pont egy olyan eszközt próbálsz párosítani, mellyel azonos egyedi azonosítójú eszközt már valaki párosított a fiókjához. A gond tehát nem ezzel az eszközzel van, hanem azzal, hogy azonos egyedi azonosítóval egy másik eszköz van már használatban.

A probléma megoldása érdekében a Shelly meghosszabbította az eszközök egyedi azonosítóját, hogy minden eszköznek valóban egyedi azonosítója lehessen újra. Hogy a már legyártott eszközök problémája megoldódjon, egy rövid paranccsal az ilyen hibaüzenet miatt fiókhoz nem kapcsolható eszközök azonosítója is egyszerűen meghosszabbítható.

Ennek módja:

  • Párosítsd fel az eszközt a WiFi hálózatra oly módon, hogy az eszköz WiFi Access Point-jára kapcsolódsz telefonnal vagy PC-vel, majd a http://192.168.33.1 címen megnyitod az eszköz adminisztrációs felületét. Az Internet Settings menüpontban a WiFi Client részben add meg az otthon WiFi hálózat azonosítóját és jelszavát! 
  • Amint az eszközt már felkapcsoltad a WiFi hálózatodra, a WiFi router adminisztrációs felületén ellenőrizd, milyen IP címet osztott ki a router az eszköznek.
  • Egy internet-böngészőt a telefonon / PC-n megnyitva a Shelly eszköz IP címének beírásával (például: http://192.168.1.55/) a Shelly okoseszköz webes adminisztrációs felülete nyílik meg.
  • A webes adminisztrációs felületen ellenőrizd, hogy van az eszközhöz elérhető (firmware) szoftverfrissítés (a Settings / Firmware Update menüpontban)! Ha van, akkor telepítsd!
  • A frissebb szoftververzióra frissítés után a böngészőben az IP cím után írd be a “/longifyid” parancsot, hogy a böngésző címsorában at iménti példánál maradva ez szerepeljen:  http://192.168.1.55/longifyid  Nyomj egy ENTER-t.
  • Az eszköz módosítja az egyedi sorozatszámát egy hosszabb verzióra és újraindul. A böngészőablakot bezárhatod.
  • Állítsd vissza gyári alapállapotba az eszközt az útmutatójában szereplő módon, és kezd előlről a párosítást. Most már hozzá fogod tudni adni a Shelly felhős fiókhoz is.

Shelly H&T párosítás és hibaelhárítás

A Shelly H&T szenzor – az elemes működésre tekintettel – nem folyamatosan online. A árosítás megkezdése után 1-2 percig online, majd alvó üzemmódba kerül, melyet jelez, hogy a belső piros WiFi állapot LED elalszik.

Később a működése során is csak akkor kapcsolódik fel a WiFi hálózatra, ha a Shelly felhőbe menti a hőmérsékleti és páratartalom adatokat. Erre akkor kerül sor, ha a beállított hőmérséklet vagy páratartalom érzékenységnél nagyobb mértékben változik a mért hőmérséklet illetve páratartalom, valamint a mért értékektől függetlenül fix időközönként is (elemes működés esetén 12 óránként, USB-s adapter esetén 230V-os tápelllátás esetén 10 percenként).

Ha éppen offline, nem tudod a beállításait módosítani, vagy a szoftverét frissíteni. A felvitt beállítások később kerülnek csak elmentésre, amikor legközelebb online lesz az eszköz.

Ha azonnal szeretnéd a beállításait módosítani, vagy a firmware-t (alapszoftvert) frissíteni, akkor fel kell ébresztened az alvó üzemmódból. Elemes működés esetén ehhez a szenzor borítása alatt levő gombot kell egyszer röviden megnyomni, hálózati tápellátás esetén pedig a tápellátást megszakítani majd újracsatlakoztatni. Amikor a szenzor belsejében levő piros LED folyamatosan ég, akkor a szenzor már online, és elvégezhetőek a kívánt műveletek.

Ismétled meg a párosítást, és add meg a megfelelő WiFi jelszót.

Megjegyzés: egyes WiFi router-ek képesek vendég hálózatot is üzemeltetni, de ezek szigorúbb tűzfal szabályok védik, így előfordulhat, hogy ilyen Vendég (Guest) hálózatra kapcsolt eszközök nem érik egy az eWeLink felhőt, vagy már a párosítás sem sikerül.

Ha a Shelly H&T szenzor USB adapterén át a 230V-os hálózatra van csatlakoztatva, akkor a fix időközönként való adatmentésre nem 12 óránként, hanem 10 percenként kerül sor. Ahhoz, hogy ez életbe lépjen, a Shelly Cloud app-ban – a szenzor online állapotában – nyisd meg a „Sensor Settings” menüpontot, és alul az „External Power Supply” részben pipáld be az „Enable” blokkot. Ha a szenzor online, a beállítást sikeresen elmenti az eszköz, akkor felül megjelenik a „Success” ablak (zöld pipával).

Ha hibaüzenetet kapsz, hogy a szenzor nem online, akkor fel kell ébresztened az alvó üzemmódból. Elemes működés esetén ehhez a szenzor borítása alatt levő gombot kell egyszer röviden megnyomni, hálózati tápellátás esetén pedig a tápellátást megszakítani majd újracsatlakoztatni. Amikor a szenzor belsejében levő piros LED folyamatosan ég, akkor a szenzor már online, és elvégezhetőek a fenti beállítások.

Ez azért van, mert a Shelly H&T szenzor mindig Cloud (felhő) üzemmódban működik, alapértelmezésben oda menti az adatokat. Shelly H&T esetén nem kapcsolható ez ki.

Instabil internetkapcsolat

Egyes Shelly relék nem csak 230V AC tápfeszültségről működnek, hanem pl. 24V DC tápfeszültségről is. Ha ilyen esetben a WiFi relé nem párosítható a telefonnal és konfigurálható be a WiFi hálózatra WiFi-kliensként, mert az eszköz WiFi kapcsolata instabil és a WiFi AP listából el-eltűnik az eszköz, akkor érdemes ellenőrizni, hogy 230V AC-ra csatlakoztatva a hibajelenség vajon megszűnik-e.

Ha 230V AC tápellátás esetén a hiba nem jelentkezik, akkor a hiba oka az volt, hogy a pl. 24V DC táp nem adott le elég teljesítményt a relé működéséhez, így az eszköz néha újraindult a tápellátás problémája miatt és így a párosítás meghiúsult, vagy csak párosítás után az eszköz a WiFi-ről gyakran leszakadt.

Nagyobb teljesítményű 24V DC táppal a probléma vélhetően elhárítható.

Ha a párosítás sikerült, de a Shelly eszköz később válik az app-ban időszakosan offline-ná, érdemes első lépésben ellenőrizni, hogy az offline állapotot csak az APP mutatja-e és a felhő webes felületéről illetve böngészőben IP cím alapján az eszközre csatlakozva az eszköz elérhető-e, azaz az eszköz valójában fel van kapcsolódva a router-re és online, és csak az APP mutatja-e offline-nak.

WiFi-re párosított és felhő üzemmódba tett eszközöket három féle módon is elérünk:

  • a Shelly Cloud app-ban,
  • a Shelly felhő webes felületén, böngészőből a https://my.shelly.cloud címen (az app-ban is használt) email cím + jelszó párossal bejelentkezve, valamint
  • a PC-vel / telefonnal az eszközzel azonos helyi hálózatra kapcsolódva: az eszköz helyi hálózati IP címét (pl. https://192.168.0.55/) böngészőben megnyitva. Az eszköz aktuális IP címét a Shelly App-ban is megnézhetjük, de a WiFi router-ek is megmutatják a pillanatnyilag rájuk kapcsolódó eszközök IP címét. Haz eszköznek a WiFi-re párosításakor fix IP címet adtunk, még egyszerűbb dolgunk van, hiszenaz IP címe állandó és változatlan.

Amennyiben a Shelly Cloud APP-ban az eszköz offline, ellenőrizzük (cloud üzemmód esetén) a https://my.shelly.cloud címen, hogy ott online-e, illetve (akár cloud és helyi üzemmód esetén), hogy közvetlenü az eszköz IP címe alapján webes felülelét elérjük-e.

Ha igen, akkor az eszköz szerencsére valójában nem online, és a telefon hálózati problémája vagy APP hiba miatt látjuk az eszközt csak offline-nak az APP-ban. Ez esetben próbáljuk meg:

  • az APP-ot teljesen bezárni és újraindítani, ha nem segít:
  • az APP cache-t üríteni, ha ez sem segít:
  • az APP-ot újratelepíteni.

eWeLink Hibaelhárítási Tippek

Ha technikai problémákba ütköztél egy Sonoff, SmartWise, KingArt vagy más márkájú eWeLink-kompatibilis okoseszközzel kapcsolatban, olvasd el az alábbi hibaelhárítási tippeket. A tapasztalataink szerint a problémák 95%-ára megtalálod itt a megoldást.

eWeLink alkalmazás telepítése

[2021.11.11.]  A Google Play áruházban átmenetileg nem elérhető az eWeLink app letöltésre. Amíg az app vissza nem kerül a Play Store-ba, a fejlesztő oldaláról tölthető le az eWeLink app.

Magyar nyelvű leírás

A termék dobozában az eredeti gyári útmutatót találod, de tőlünk kapsz egy sokkal részletesebb magyar nyelvű útmutatót is a rendelésed alkalmával. Nem kaptad meg? Vedd fel velünk a kapcsolatot itt: Kapcsolat

A kapcsoló / relé egyáltalán nem működik

Ha a készülék nem ad életjelet, semmilyen LED nem ég az okoseszközön, semmire nem reagál az eszköz…


Először is győződj meg róla, hogy megfelelő feszültségű áramforrással van bekötve az eszköz. Egyes eszközök 230V AC szokásos hálózati feszültséggel működnek, míg mások 5V vagy 7V-32V AC vagy DC betápot igényelnek. Az eszköz magyar nyelvű leírásában és az okosotthon.bolt.hu termékleírásánál található technikai adatlapon is megtalálod, hogy milyen feszültségű és teljesítményű betápra van az eszköznek szüksége.

Ellenőrizd azt is, hogy a megfelelő polaritással van-e bekötve az eszköz: nincs-e felcserélve a fázis és a nulla N / L (az AC eszközök esetén), vagy a +/- (a DC eszközök esetén).

Ha 5V / 12V / 24V DC tápról működő eszkökről van szó, akkor ellenőrizd, hogy rendben működik-e a tápegység, a kimenetén mérhető-e a megfelelő feszültség, és a táp által leadott áramerősség megfelel-e az okoseszköz által kívánt minimális betáp igénynek.

A legtöbb 230V AC-ról működő okosvillamossági eszköz működéséhez szükség van a fázis és nullvezeték bekötésére is, de vannak speciális eszközök, melyek csak fázisvezetékkel, azaz nullavezeték nélkül működnek.

Az ilyen eszközök esetén is azonban alapvető, hogy az áramkör megfelelően záródni tudjon, így ezek működéséhez mindenképpen teljesen beköztött áramkörre van szükség, csak bekötött lámpával vagy más fogyasztóval működnek. Ha ilyen csak fázissal működő reléd vagy villanykapcsolód van, akkor mindenképpen köss be lámpát vagy más fogyasztót a kapcsolt oldalra, ezek nélkül ugyanis a kapcsoló önmagában csak egy fázis vezetékkel nem fog egyáltalán működni.

A legtöbb esetben szükség van a használati útmutatóban “villódzásgátló modul”-ként megjelölt kis kondenzátor modulra is, melyet a fogyasztónál (pl. a lámpánál) kell bekötnöd a fázis és a nullavezeték közé Ellenőrizd azt is, hogy ez a kis modul megfelelően be van-e kötve, mivel ennek hiánya is okozhatja a csák fázissal működő eszközök kikapcsolt voltát.

Ellenőrizd, hogy az eszköz megfelelően be van-e kötve. Sokszor a hibát az okozza, hogy nem megfelelően van a vezetők csatlakoztatva az okoseszköz bekötési pontján, érintkezési / kontakt hiba van. Ellenőrizd a vezetékek megfelelő érintkezését!

Ha a készülék áram alatt van, a – párosítástól függetlenül – be kell tudnod kapcsolni a fizikai KI/BE kapcsoló gombjával (már ha van fizikai ki/bekapcsoló gombja, mert pl. a kétcsatornás Sonoff Dual relének például nincs). A ki/bekapcsolás hangját okosrelé vagy okoskonnektor esetén hall kattanás is jelzi, valamint a készüléken levő KI/BE státusz LED-nek világítania kell bekapcsolás után.

Ha biztosan áram alatt van biztosan a készülék, de egy LED sem ég, és egyik gombbal sem tudod ki/be kapcsolni, akkor vélhetően hibás a készülék és cserélni kell.

Ha a fentiek nem oldották meg a problémát, elképzelhető, hogy az eszköz meghibásodott. Ha még garanciális időn belül van az eszköz, akkor vedd fel velünk a a Kapcsolatot. 

Elemmel működő távirányító, kapcsoló, szenzor nem működik

Tudom banális hiba, de elemmel működő eszközök (vezeték nélküli fali kapcsolók, RF távirányítók, és elemes szenzorok) esetén ellenőrizd, hogy az elem nem merült-e le.

Frissen vásárolt eszközök esetén is előfordulhat, hogy a gyári elem nem elég erős, vagy a gyári raktárban állva már esetleg lemerült, így cserére szorulhat.

Elemes vezetéknélküli kapcsolóknál tipikus elem-lemerülési jelenség, hogy az érintő gomb megérintésekor a visszajelző LED még felgyullad, de az RF jelet már nem képes elküldeni a kapcsoló. Ha egy elemes RF kapcsolónál vagy távirányítónál tehát azt tapasztalod, hogy a LED felgyullad rajta kapcsoláskor, ettől még előfordulhat, hogy az elem már lemerülőben van.

Ha 230V AC tápellátás esetén a hiba nem jelentkezik, akkor a hiba oka az volt, hogy a pl. 24V DC táp nem adott le elég teljesítményt a relé működéséhez, így az eszköz néha újraindult a tápellátás problémája miatt és így a párosítás meghiúsult, vagy csak párosítás után az eszköz a WiFi-ről gyakran leszakadt.

Nagyobb teljesítményű 24V DC táppal a probléma vélhetően elhárítható.

Nem sikerül párosítani az eszközt a telefonnal / WiFi-vel?v

Elsőként ellenőrizd az eszköz okosotthon.bolt.hu-s magyar nyelvű leírásában (az URL-jét a termék dobozán és az utolsó emailünkben is megtalálod), hogy az adott eszközt milyen párosítási módszerrel kell az eWeLink app-pal párosítani.

Nem minden eWeLink-es WiFi-s eszköz kompatibilis ugyanis a Gyors párosítás (Quick Pairing) módszerrel, néhány eszköz Bluetooth párosítást (Bluetooth pairing) vagy Hang párosítást (Voice pairing) használ. Ilyen esetben a Gyors párosítás hibát fog a folyamat végén jelezni, mivel nem találja meg az eszközt.

Az RF-vevős eszközök (például a vezetéknélküli RF kapcsolók vagy az RF távirányítók) pedig nem WiFi-n keresztül kapcsolódnak a z eWeLink-felhőhöz, hanem egy RF Bridge átjáróval vagy közvetlenül egy RF vevős eszközzel kell őket párosítani.

Hasonlóképpen, a Zigbee eszközöket pedig egy Zigbee Bridge átjáróval kell párosítani az app-ban, nem pedig a WiFi routerrel párosítani új eszköz hozzáadásaként.

Ha a használati útmutató szerint a Gyors párosítás a megfelelő WiFi-re kapcsolási módszer, akkor olvasd el az alábbi rövid leírást a Gyors párosítás menetéről, hogy meggyőződj róla, megfelelően csinálod.

Az eWeLink app kompatibiis Sonoff, SmartWise és egyéb árkájú eszközök esetén elsőként az eszközön kell a Gyors párosítási üzemmódot aktiválni. A legtöbb eszközön ehhez meg kell nyomnod és nyomva kell tartanod a WiFi párosítási gombot (ez a legtöbbször azonos a KI/BEkapcsolási gombbal)  kb. 7-8 másodpercig, amíg a WiFi állapot LED nem kezd el hármasával villogni (3 felvillanás, majd szünet, majd ismét 3 felvillanás, szünet…), ekkor van az eszköz gyors párosítási üzemmódban.

(Néhány eszköz, például a Sonoff D1 dimmer relé, a Sonoff L1 okos lED-szalag vagy az eWeLink-es okos izzók nem rendelkeznek WiFi állapot LED-del, ezek a lámpát kezdik el villogtatni a párosítási üzemmódba kerüléskor.)   

Megjegyzés: néhány eszköz (pl. a SmartWise garázskapu vezérlés) rejtett vagy sülyesztett WiFi párosítási gombbal rendelkezik, az okosotthon.bolt.hu-s magyar nyelvű leírásban ezt megtalálod. Ezeket jellemzően egy PIN-tűvel vagy egy gémkapoccsal tudod megnyomni a legegyszerűbben. A párosítási módot itt is a LED hármasával való villogása jelzi majd neked.

– Oh, ne már! – mondhatnád most. – Pedig de, hidd le, megesik bárkivel. A mobiltelefon képernyője kicsi, könnyű elgépelni a jelszót anélkül, hogy észrevennéd. Illetve olyan sok jelszót használunk a mindennapokban, így előfordulhat, hogy nem a WiFi jelszavát gépelted be.

Ha a párosítási folyamat végigment az utolsó lépésig sikeresen, de az eszköz OFFLINE maradt, akkor a hibásan megadott jelszó a legvalószínűbb hibaok.

Ismétled meg a párosítást, és add meg a megfelelő WiFi jelszót.

Megjegyzés: egyes WiFi router-ek képesek vendég hálózatot is üzemeltetni, de ezek szigorúbb tűzfal szabályok védik, így előfordulhat, hogy ilyen Vendég (Guest) hálózatra kapcsolt eszközök nem érik egy az eWeLink felhőt, vagy már a párosítás sem sikerül.

A legtöbb esetben a Gyors párosítás (QUICK PAIRING) egy percen belül megtalálja és regisztrálja a WiFi-s eWeLink-kompatibilis eszközöket. Ha ez nem sikerül neki a párosításra szánt maximális 3 perc alatt sem, akkor próbáld meg az alábi alternatív párosítási módot, ez vélhetően sikeres lesz. A neve “Kompatibilis mód” (“Compatible mode pairing”), mely egy kevésbé automatizált módja a telefon és az eszköz egymásra találásának.

A “Kompatibilis módú” párosítás során neked kell megkeresned az eWeLink eszköz által sugárzott WiFi AP (Access Point) nevet a telefonodon a WiFi hálózatok listájában, rácsatlakozni, és innentől az eWeLink app elvégzi a többi lépést már automatikusan.

A “Kompatibilis módú” párosításhoz mind a WiFi-s okoseszközt, mind az App-ot “kompatibilis” üzemmódba kell tenned az alábbiak szerint:

  1. Az okoseszközön,
    • nyomd meg és tartsd nyomva a WiFi párosítási gombot kb. 7-8 másodpercig, amíg a WiFi állapot LED hármasával nem kezd el villogni, majd
    • ismét nyomd meg és tartsd nyomva a WiFi párosítási gombot kb. 7-8 másodpercig, ekkor a WiFi állapot LED közepesen gyors, egyenletes villogásba vált át. Az eszköz ekkor van “kompatibilis” párosítási üzemmódban, és egy eWeLink-xxxxxxxx vagy ITEAD-xxxxxxxxx formátumú WiFi AP hálózatot kezd el sugározni.
  2. A telefonon az eWeLink app-ban:
    • nyisd meg a párosítási képernyőt, és görgess le a képernyő aljára (talán az alapértelmezetten látszó képernyőn kívül, lejjebb) megtalálod a “Kompatibilis mód” link-et.
    • válts át a telefon WiFi beállítási felületére, és kapcsold fel a telefont az említett (eWeLink-xxxxxxxx vagy ITEAD-xxxxxxxxx formátumú) WiFi hálózatára. A jelszó: 12345678 . (A telefon ekkor jelezheti, hogy nincs internet kapcsolat, de ez rendben van, hiszen valóban a telefon az eszközre kapcsolódik éppen és nem az otthoni WiFi hálózatra, tehát valóban nincs WiFi-s internet.)
    • Sikeres WiFi kapcsolódá után lépj vissza az eWeLink app-ba és folytathatod a párosításautomatikus lépéseit.

A párosítás sikeres lefolytatásához az okostelefonon APP-nak – mind iOS, mind Android telefon esetén – rendelkeznie kell néhány engedéllyel, hozzáféréssel, melyek hiányában nem fogja megtalálni az eszközt.

Ez közül a legfontosabb a telefon helyzetéhez (Location) való hozzáférés, mely nélkül a WiFi hálózathoz való párosítás nem tud elindulni sem.

A Bluetooth párosítású eszközök miatt / esetén az APP-nak hozzá kell férnie a Bluetooth kapcsolathoz is.

Valamint fontos még iOS-en a külön engedélyezhető hozzáférés a helyi hálózathoz, mivel e nélkül a telefon nem tud kapcsolódni az okoseszközhöz a hálózati kapcsolatán át, így nem tudja már beállítani sem a WiFi hálózatra csatlakotáshoz, a sikeres csatlakozását sem lesz képes ellenőrizni, így a párosítás sikertelen lesz.

Hallottunk már olyan esetről, amikor az egyik telefonról nem volt egy eszköz párosítható, míg egy másikről pedig gond nélkül. Ennek számos oka lehet. Lehet egy régebbi telefon egy elavultabb operációs rendszerrel, melyen egy újabb eWeLink app nem működik már megfelelően, vagy mellyel már nem kompatibilis a friss eWeLink app, egy régebbi app verzió viszont nem ismeri fel az eszközt.

Előfordulhat, hogy egy telefon tűzfala, vagy éppen az OS biztonsági beállításai megakadályozzák a WiFi kapcsolat adatainak az átadását az okoseszköz felé, így a WiFi-re kapcsolás meghiúsul.

Ismert például, hogy az iOS 13 verziót használó Apple telefonok esetén a WiFi-re kapcsolás és telefonnal párosítás meghiúsulhat (minden más funkció rendben műköödik velük), mivel az Apple a 13-as verziójú telefon operációs rendszeben letiltotta az app-ok hozzáférését a WiFi kapcsolati adatokhoz, így az app sem tudja azt átadni az eWeLink eszköznek. Az iOS14 verzióban az Apple ezt már javította, azok már nem érintettek a párosítási problémában.

Mindenesetre ha párosítási problémád van érdemes egy másik telefonnal vagy tablettel is megpróbálni a párosítást.

Mielőtt megkezded a párosítást az eWeLink app-ban, ellenőrizd, hogy ugyanahhoz a WiFi hálózathoz van-e a telefonon csatlakoztatva, melyhez az eWeLink eszközt is szeretnéd párosítani.

Érdemes lehet a párosítás előtt a telefonod WiFi-jét kikapcsolni, és a párosítás helyen újra bekapcsolni, és utána megkezdeni a párosítást.

Egyes mobiltelefonok már kínálnak olyan funkciót, hogy a mobiladat-kapcsolatot és a WiFi kapcsolatot a háttérben dinamikusan váltogatva javítanak a sávszélességen és a válaszidőn, illtve váltanak a háttérben  kapcsolatot, ha túl lassú válaszidőt vagy az internetkapcsolat megszakadását érzékelik.

Mivel a párosításnál célszerű, ha a WiFi hálózat az egyedüli aktív hálózati kapcsolat, célszerű a párosítás előtt a mobiladat-kapcsolatot az eWeLink app-ot futtató telefonon kikapcsolni, hogy csak a WiFi kapcsolat legyen aktív.

Ha otthon csak egy WiFi router eszközöd van, és nem használsz WiFi jelerősítőt vagy repeater-t, azaz jeltovábbítót, ezt a részt átugorhatod. Ha viszont használsz, és a jeltovábbító / erősítő ugyanazt a WiFi SSID-t használja, mint a router, érdemes ezt átolvasnod.

A gondot az jelentheti ez esetben, hogy lényegében több WiFi AP eszközöd is ugyanazon néven sugároz WiFi jelet, és jó eséllyel nem tudod, hogy a telefonod melyikre van éppen felkapcsolva, illetve hogy arra kapcsolódik-e, mely az okoseszköz telepítési helyén a legerősebb jelet adja. Például: amikor hazaérsz, a telefonod felkapcsolódik a router-re, mert az van a legközelebb a bejárati ajtóhoz. Felmész az emeletre, de a telefonod nem vált át az emeleti WiFi jelerősítőre, mert a kapcsolata még stabil, bár már nem a legjobb. Elindítod a párosítást, és a telefon átadja az eWeLink-es okoseszköznek a router adatait, de a telefonnál gyengébb WiFi antennával rendelkező okoseszköz már nem képes a földszinti router-re kapcsolódni, így sikertelen lesz a párosítás.

Tipp: menj a telepítés helyére a telefonnal, melyen az eWeLink app fut, és tedd le az okoseszköz mellé. Kapcsold ki a telefonon a WiFi-t. Várj pár másodpercet és kapcsold be a WiFi-t és csatlakozz fel a kívánt hálózatra. Mivel a telefon az okoseszköz mellett van, vélhetően ugyanazt a hálózatot érzik majd a legerősebbnek, így a fenti problémát jó eséllyel elkerülöd.

Ha ez nem oldja meg a problémát, kapcsold ki ideiglenesen a WiFi jelerősítőt / ismétlőt, és kapcsold fel az okoseszközt egyenesen a WiFi router-re.

Az eWeLink okoseszközök, a legtöbb más okosotthon eszközökhöz hasonlóan – csak a 2.4 GHz-es WiFi csatornákkal kompatibilisek, és nem tudnak felcsatlakozni a legújabb WiFi router-ek által szintén támogatott 5 GHz-es sávra.

Mi a különbség, és miért van két féle WiFi frekvencia? A 2.4 GHz-es működő WiFi sáv az “eredeti sáv”, de az elmúlt években már elterjedtek az 5GHz-t is támogató kétsávos WiFi-s eszközök, melyek mindkét sávon sugároznak. A 2.4 GHz-es sáv előnye, hogy az alacsonyabb frekvencia miatt nagyobb a besugárzott távolság és jobban átmegy a jel falakon és födémeken is, míg az 5 GHz-es sáv előnye a nagyobb átviteli sebesség (2.4 GHz Wi-Fi max. 450-600 Mbps, míg az 5 GHz Wi-Fi akár 1300 Mbps elméleti maximum sebességre képes) de sajnos jóval kisebb hatótávja és kevésbé ellenálló az akadályoknak és falaknak.
A 2.4 GHz-es hálózatot jobban zavarhatják más vezetéknélküli eszközök (garázskapunyitó, mikrohullámú sütő), mint az 5 GHz-est, illetve az 5 GHz-es WiFi sávon összesen 23 csatorna.elérhető, szemben a 2.4GHz-es sáv 11 WiFi csatornájával.

Érdemes ellenőrizned, hogy a router-ed ilyen kétsávos (2,4GHz + 5 GHz) eszköz-e. Ha igen, akkor előfordulhat, hogy a párosítás azért sikertelen, mert a telefonod éppen 5GHz-es WiFi csatornára csatlakozik, és erre próbálja csatlakoztatni az okoseszközt is, vagy csak egyszerűen a router ajánl 5 GHz-es csatornán való csatlakozást az eszköznek, amit az nem érzékel.

Egyes router-ek két külön SSID-t használnak a 2.4 és az 5 GHz-es WiFi csatornákhoz, ebben az esetben egyszerűen tudod ellenőrizni, hogy a 2.4 GHz-es hálózathoz csatlakozol-e. Ha viszont ugyanazzal az SSID névvel mindkét csatornát használja a router, akkor – a gyártó gyors megátkozása után – próbáld meg a router adminisztrációs felületén kikapcsolni a párosítás idejére az 5 GHz-es sávot.

Ha a router adminisztrációs felülete nem engedi meg az 5GHz-es sáv kikapcsolását, vagy nincs hozzáférésed a router admin. felületéhez, akkor megpróbálhatod a gondot úgy is orvosolni, hogy amennyire lehet, eltávolodsz a telepítés idejére a WiFi router-től. Az 5 GHz-es WiFi hatótávolsága ugyanis jóval kisebb, mint a 2.4 GHz-eseké, jellemzően max. 5-6 méter, így ha ennél távolabb kersz tőle, vélhetően már a 2.4 GHz-es sávot éred csak el. Tartós és igazi megoldásként pedig fontold meg egy csak 2.4GHz-es sávot használó, külön az okosotthon eszközöket kiszolgáló WiFi Access Point beszerzését. 

Az olcsóbb és egyszerűbb, belépő szintű WiFi router-ek és SIM-kártyás router-ek esetén előfordulhat, hogy egyidejűleg csak 10-20 WiFi klienst, azaz rájuk csatlakozó eszközt képesek kiszolgálni. Így az is előfordulhat, hogy bár mindent jól adtál meg, betelt a router kapacitása, és egy újabb WiFi-s eszközt már nem tud kiszolgálni.

Ellenőrizd le az interneten vagy a router leírásában, hogy a WiFi router max. hány esztközt képes kiszolgálni. A router adminisztrációs felületén pedig meg tudod nézni, hogy most hány eszköz kapcsolódik rá.

Ha a párosítási probléma még mindig fennáll, ajánlok egy egyszerű módszert annak az ellenőrzésére, hogy a WiFi router vagy az eWeLink-es okoseszköz oldalán van-e vajon a gond.

A WiFi router is okozhatja a gondot ugyanis, ritkán lehet egy túl szigorú tűzfal szabály, egy MacAddress alapú korlátozás vagy más inkompatibilitási ok. Így ellenőrizheted:

A teszthez szükség lesz egy második mobiltelefonra vagy tablet-re, mely mobilinternet kapcsolattal rendelkezik. Kapcsold be ezen az eszközön a HOTSPOT, azaz az internetkapcsolat WiFi-s megosztása funkciót, és a másik, eWeLink app-ot futtató telefont/tabletet kapcsold fel a létrehozott hotspot-ra. (Az eWeLink app-ot futtató eszközön legyen kikapcsolva a mobilinternet, hogy csak a WiFi-n keresztül legyen internet elérése.)

Indítsd el az eWeLink okoseszköz párosítását, és add meg WiFi hálózatként a másik eszköz WiFi hotspot-ját. (Mivel a WiFi hotspot-ok általában nem védettek tűzfallal és mentesek más korlátozásoktól is, ez egy aránylag jó tesztkörnyezet a korlátozásoktól mentes WiFi hálózatra.)

Ha az okoseszköz erre képes kapcsolódni és így a párosítás sikeres, akkor a gond jó eséllyel a WiFi router környékén van. Ha a párosítás erre a mobil hotspot-ra is sikertelen, akkor inkább az eszközzel lehet a probléma.

Ha az összes fenti hibaelhárítási tippet végigpróbáltad, és nem sikerült a párosítás, és a mobil hotspot-ra sem sikerült az eszközt párosítani, akkor nem kizárt, hogy pont egy ritkán előforduló hibás eszközt fogtál ki. Vedd fel velünk a kapcsolatot!

A párosítás sikeresnek tűnik de az eszköz offline maradt az eWeLink app-ban

A párosítás minden lépése sikert jelzett, el is nevezted az eszközt az eWeLink app-ban utolsó lépésként, de ezután az eWeLink app-ban a készüléklistában az újonnan hozzáadott eszköz ONLINE maradt?

EZ még nem szükségszerűen jelez problémát. Várj egy kicsit, mivel az okoseszköz a párosítás után újraindul és felkapcsolódik a WiFi hálózatra, és a DHCP szervertől IP címet szerez. Ez akár 30-60 másodpercig is eltarthat.

Ha az eszköz ezt követően is offline marad, próbáld meg az eWeLink app-ot bezárni, és újból elindítani a telefonon / tableten, mert lehet, hogy csak az app hibázott és nem frissült még az eszközök státusza a képernyőn.

Ha az eszköz továbbra is offline marad, megpróbálhatod az okoseszközt is áramtalanítani, majd újra áram alá helyezni, hátha az eszköz oldalán ment félre valami az iménti újraindulásnál.

Ha továbbra is offline marad az eszköz, akkor valami vélhetően félrement. Érdemes az eszközt az eWeLink app-ból törölni, majd a párosítási folyamatos újrakezdeni.

Szinte minden eWeLink kompatibilis eszközön (az izzókat kivéve) van WiFi állapot LED. A készülék WiFi csatlakozás állapotát ez a WiFi státusz LED mutatja meg nekünk.

Minden eszközön általában (legalább) 2 LED van: egy WiFi státusz LED és egy ki/be kapcsolást mutató LED. (Egyes okoseszközökön, pl. a SmartWise 5V-32V reléken lehet üzemmód LED is, vagy a többcsatornás eszközök minden áramkörnek lehet külön KI/BE státusz LED-je.)

A legtöbb okoseszközön a két LED más színű (pl. a KI/BE státusz LED inkább talán piros, míg a WiFi LED inkább zöld vagy kék, de ez készülékenként eltérhet.)

A párosítás szempontjából a WiFi LED állapota az érdekes, ezt kell megtalálnod.

Ha ki/be kapcsolod az eszközt az eszközön levő ki/be gomb rövid megnyomásával (relé esetén a relé kapcsolási kattanását is fogod hallani), akkor az egyik LED (a KI/BE állapot LED) vélhetően ki vagy bekapcsol. Neked a másik LED, a WiFi státusz állapota fontos. Az alábbiakban elolvashatod, hogy a WiFi LED egyes állapotai mit jelentenek.

A magyar nyelvű használati útmutatóban persze a saját eszközöddel kapcsolatban megtalálod, hogy  melyik LED a KI/BEkapcsolt állapotot jelző LED és melyik a WiFi állapot LED.

 

Ha WiFi állapot LED folyamatosan ég (nem villog): ez azt jelenti, hogy az eszköz felkapcsolódott a WiFi router-re és eléri az eWeLink felhőt is. Az eszköz online és annak kell látszania az app-ban is. Ha az app esetleg offline-nak mutatja a folyamatosan égő WiFi LED ellenére az eszközt, próbáld meg újraindítani az app-ot a telefonon/tableten, vagy ki- majd bejelentkezni az app-ban a fiókodba. Ha ez nem segítene, esetleg töröld az eszközt az app-ból és a szokásos módon párosítsd újra.

Ha a WiFi állapot LED lassan villog (egyesével villog), ez azt jelzi, hogy az okoseszköz nem képes a WiFi router-re felkapcsolódni, és valóban offline , (vagy még valóban nem is volt a telefonnal párosítva és a WiFi-re felkapcsolva). Áramtalanítsd az az eszközt, várj néhány másodpercet, majd helyezd újra áram alá. Ha újraindulás után is offline marad, tekintsd át az alábbi hibaelhárítási lehetőségeket:

  • Ha az eszköz párosítása rendben megtörtént, de az eszköz továbbra is offline, a legvalószínűbb hibaok, hogy elgépelted a WiFi hálózatazonosítót vagy a WiFi hálózati jelszót a párosítás után. Vagy véletlenül nem a WiFi jelszót gépelted be, hanem egy másik jelszavad. Töröld az eszközt az app-ból, és ismételd meg a párosítást. Bekapcsolhatod az eWeLink app-ban a jelszó kijelzését, hogy ellenőrizd, nem gépelted-e el a jelszót.
  • Elképzelhető az is, hogy a WiFi jelerősség nem megfelelő (túl alacsony) az okoseszköznél. Lehet, hogy a WiFi router van túl messze, esetleg túl sok árnyékolás (pl. túl sok fal) van az okoseszköz és router között. Ezt ellenőrizheted úgy, hogy a telefonod az okoseszköz mellé teszed és ellenőrzöd a telefon által mutatott jelerősséget. Ha már a telefon is gyenge WiFi jelerősséget mutat, jó eséllyel valóban a gyenge WiFi jelerősség lehet a gond, mivel az okoseszközöd WiFi antennája kisebb vélhetően a mobiltelefonénál.
  • Az sem kizárt hogy a router-ed már elöregedett vagy elromlott, és nem sugároz elég messzire. Megpróbálhatod a router-t is újraindítani, ha arra gyanakszol, hogy a router esetleg csk lefagyott éppen.
  • Ellenőrizd a router-en, hogy nincs-e bekapcsolva MAC address alapú szűrés vagy egy szigorú tűzfal beállítás, mely megakadályozza az okosesztközt a felhőval való hálózati kapcsolat kiépítésében.
  • A belépő szintű egyszerűbb router-ek esetén elfordulhat az is, hogy mindent jól adtál meg, de a router már nem képes több eszközt kiszolgálni, mert pl. csak 16 eszközt képes egyszerre kezelni, és annyi már éppen rákapcsolódik.

 

Ha a WiFi státusz LED kettesével villog (kettőt villog gyors egymásutánban, majd szünet, majd újra kettőt villan… ), akkor az eszköz felkapcsolódott a beállított WiFi hálózatra, de nem éri egy az eWeLink felhőt. Próbáld meg először is áramtalanítani az eszközt, majd újra áram alá helyezni. Ha ekkor sem kapcsolódik, ellenőrizd az alábbi lehetséges hibaokokat:

a) Előfordulhat, hogy a WiFi router működik, de nincs internet kapcsolata. Ezt könnyen ellenőrizheted, ha telefonodon kikapcsolod az adatkapcsolatot és rákapcsolódsz a WiFi router-re és ellenőrzöd, hogy van-e internet kapcsolat a telefonodon.

b) Előfordulhat, hogy az eWeLink kapcsolódás azért hiúsul meg, mert éppen a teljes internet sávszélességedet lefoglalja egy nagyobb prioritású hálózati eszköz, pl. nagy fájlokat töltesz le, vagy videót stream-elsz éppen, esetleg IP TV vagy Netflix típusú internetes streamings szolgáltatást használsz.

c) Lehet, hogy több WiFi-s hálózati eszközöd is ugyanazon az SSID-n sugároz? Ha igen, átmenetileg kapcsold ki azt az eszközt, melyre nincs éppen a párosításhoz szükséged.

d) Több (dinamikus IP cím kiosztást végző) ún- DHCP szerver is üzemel a hálózatodon, így az okoseszköz nem kap megfelelő IP címet. Ez nem csak okoseszközöket zavar meg, hanem más eszközöket is. Egy otthoni vagy irodai hálózaton csak egy eszköz végezzen DHCP szolgáltatást!

e) Tűzfal vagy router-rel kapcsolatos biztonsági beállítások is okozhatnak olyan hibát, hogy az okoseszközök nem léphetnek ki az internetre, ha létrehoztál rajtuk külön hálózatvédelmi beállításokat. Alapértelmezett beállítások nem valószínű, hogy ilyet okoznának.

f) Előfordulhat, hogy az internet kapcsolatodban a DNS (névkiszolgáló) szerver elérhetetlen az internetes szolgáltatónál. A hibát kizárhatod azáltal, hogy a router-en tesztjelleggel beállítod DNS szervernek a 119.29.29.29 IP címet.

g) Előforulhat, hogy IP cím ütközés lépett fel a helyi hálózatodon, azaz a (jellemzően a router-en futó) DHCP szerver ugyanazt a hálózati azonosítót két eszköznek is kiosztotta hibás működésből. Ha a többi WiFi hálózatot használó eszközt lekapcsolod a router-ről, és a router-t újrainditod, akkor ezt biztosan elhárul.

h) Egyszerűen ellenőrizheted az eWeLink szerver elérhetőségét, ha a számítógép Parancssori ablakába (Win+R billentyűvel előhívható Windows OS-en) beírod az alábbi parancsot:
ping eu-disp.coolkit.cc

Ha a szerver válaszol, akkor a hiba nem az eWeLink felhő működésében van.

– Oh, ne már! – mondhatnád most. – Pedig de, hidd le, megesik bárkivel. A mobiltelefon képernyője kicsi, könnyű elgépelni a jelszót anélkül, hogy észrevennéd. Illetve olyan sok jelszót használunk a mindennapokban, így előfordulhat, hogy nem a WiFi jelszavát gépelted be.

Ha a párosítási folyamat végigment az utolsó lépésig sikeresen, de az eszköz OFFLINE maradt, akkor a hibásan megadott jelszó a legvalószínűbb hibaok.

Ismétled meg a párosítást, és add meg a megfelelő WiFi jelszót.

Megjegyzés: egyes WiFi router-ek képesek vendég hálózatot is üzemeltetni, de ezek szigorúbb tűzfal szabályok védik, így előfordulhat, hogy ilyen Vendég (Guest) hálózatra kapcsolt eszközök nem érik egy az eWeLink felhőt, vagy már a párosítás sem sikerül.

Ha az összes fenti hibaelhárítási tippet végigpróbáltad, és nem sikerült a párosítás, és a mobil hotspot-ra sem sikerült az eszközt párosítani, akkor nem kizárt, hogy pont egy ritkán előforduló hibás eszközt fogtál ki. Vedd fel velünk a kapcsolatot!

A hőmérsékleti / páratartalom adat nem jelenik meg az eWeLink app-ban a TH10 / TH16 reléhez

Lefogadom, hogy a fenti kérdésre igen a válaszod. Ennek ellenére az ilyen hibák szinte mindegyikét érintkezési / kontakt hiba okozza.

Mielőtt elmondom, hogy tudod ezt egyszerűen ellenőrizni és megoldani, fontos tudnod, hogy a szenzort csak a TH10 / TH16 relé áramtalanítása után szabad kihúzni és bedugni a relébe, amíg áram alatt van, nem!

Szóval, szinte az összes olyan esetben, amikor a TH10 / TH16 relébe dugott AM2301/SI7021/DS18B20 szenzor adatai nem jelennek meg az eWeLink app-ban, a szenzor vezetékének az érintkezési problémája az ok, azaz a csatlakozó nincs teljesen bedugva. Tudom, kívülről úgy látszik, be van, de valójában mégsem.

Így ellenőrizheted:

  1. áramtalanítsd a TH10/TH16 relét,
  2. húzd ki a szenzor csatlakozóját a relé oldalából,
  3. egy csavarhúzó segítségével csavard ki a kábelek csatlakozási pontját fedő védőborítás csavarját, és vedd le a fedelet a reléről,
  4. majd pattintsd szét a relé műanyag védőtokjának a hátlapját és az előlapját, hogy lásd a relé belsejét és az alaplapját.
  5. Most a toktól megszabadított csupasz relé alaplapjához csatlakoztasd a szenzort, nyomd be teljesen ütközésig.
  6. Helyezd áram alá a relét, most már vélhetően látni fogod az app-ban a szenzor adatait.

A csatlakozási / kontakt problémát az okozza ilyenkor, hogy a relé alaplapja a tokban egy egészen kicsit elmozdul, és a védőtok felső része megakadályozza, hogy a szenzor csatlakozója valóban teljesen benyomható legyen a csatlakozóaljzatba, bár ezt a tok eltakarja.

Ha meglazítod egy csavarhúzóval a relé alaplapját a tokhoz rögzítő négy kicsi csavart, és egy fél milliméterrel a tok széle felé tolod a relé-alaplapot, majd a csavarokat újra meghúzod, és visszateszed rá a tokot, immár vélhetően a tokkal együtt is megfelelő lesz a szenzor csatlakozása.

Ha az összes fenti hibaelhárítási tippet végigpróbáltad, és nem sikerült a párosítás, és a mobil hotspot-ra sem sikerült az eszközt párosítani, akkor nem kizárt, hogy pont egy ritkán előforduló hibás eszközt fogtál ki. Vedd fel velünk a kapcsolatot!

A SmartWise termosztát hibaüzenetet ad az App-ban

A termosztát azért jelez ki hibát, mert az alapértelmezett üzemmódja a belső + külső szenzor együttes használata, de vélhetően nincs hozzá csatlakoztatva most külső szenzor, ezért az eszköz az eWeLink APP-ban hibaüzenetet ad. A hibaüzenet eltűnik, ha: (1) külső szenzort csatlakoztatsz a termosztáthoz, VAGY (2) a beállítást módosítod arra, hogy nincs külső szenzor.

A beállítás módosításához – a termosztát kikapcsolása után – az “M” és az “óra” ikon együttes hosszabb megnyomásával lépj be a “Haladó beállítások”-ba, majd az “M” gomb többszöri megnyomásával navigálj az “A” beállításokhoz.

Itt a fel / le nyilak segítségével váltsd át az alapértelmezett “Al” (külső + belső) beállítást az “In” (belső szenzor) beállításra. A termosztát ezután – pár másodperc inaktivitás után – kilép a menüből.

A termosztát bekapcsolása után a hibaüzenet eltűnik.